Zbyt często traktuje się przybywających w interesach gości jak intruzów i pozwala im na siebie czekać. Uprzejmość może być korzystna, nawet jeśli popatrzeć na sprawę materialistycznie. Szkody, które większość z nas robi sobie samym, wynikają z naszego własnego zachowania. Mówiąc inaczej, większość zysków w interesach wynika z życzliwości. W interesach etykieta wymaga, by ludzie byli dobrze traktowani niezależnie od tego, kim są. Dobrze wychowaną osobę można poznać po tym, że każdego traktuje jednakowo. Najprawdziwszą opinię o szefie firmy zatrudniającego sto osób uzyskasz zwykle od najmłodszego pracownika. Żaden szef nie zdoła oszukiwać swoich podwładnych przez długi czas.
Niektóre reguły w biznesie
Wiele firm ma pewne reguły, dotyczące dobrych manier, a z kolei niektóre uprzejmości są pomijane ze względu na wydajność pracy, na przykład otwieranie drzwi przed kobietami i wstawanie, gdy któraś wejdzie do pokoju. Niektóre firmy ograniczyły nawet ilość wypowiadanych „proszę” i „dziękuję”.
Wyjaśnij te zasady nowemu pracownikowi zaraz na wstępie.
Szef nigdy nie powinien poprawiać czy strofować pracownika w obecności innych.
Wracamy do podstaw dobrego smaku; myśl o innej osobie tak samo lub bardziej niż o sobie samym. Głupotą jest opowiadanie zmyślonych historii, szkodzących innemu pracownikowi, bo musicie przecież pracować w bliskim sąsiedztwie, a ludzie oceniają to.